Как да различите оригиналните слънчеви очила Ray-Ban от репликите?

Как да различите оригиналните слънчеви очила Ray-Ban от репликите?

Качествените слънчеви очила са не просто атрактивен аксесоар, но и важна превенция за здравето на очите ни. Ако сте избрали да се доверите на марката Ray-Ban за тази отговорна задача, то е важно да сте наясно как да разпознаете оригиналните модели от репликите. Тук ще ви дадем някои полезни ориентири, с помощта на които да направите правилната покупка.

Пълен комплект принадлежности

  • Кутия. Ray-Ban е реномирана марка, която предлага всеки свой продукт с пълен комплект допълнения. Всеки чифт очила е окомплектован в оригинална брандирана луксозна кутийка. Възможно е и репликите също да разполагат с ефектно опаковане и с красива кутия. На оригиналните обаче е уточнен конкретният модел на оптичния продукт;
  • Калъф. В кутията ще откриете стилен калъф, който само демонстрира класа, но е и изключително функционален. С него реално удължавате живота на ценния аксесоар. Може да се носи в дамска чанта, удобен е и при пътуване. Той ще пази вашия Ray-Ban от надраскване, от замърсяване и ще го защитава при изпускане. На калъфа е отпечатано ясно видимо логото на марката. Част от него трябва да е надписът 100% UV Protection – Ray Ban – Sunglasses By Luxottica;
  • Кърпичка. С нея лесно можете да почиствате стъклата;
  • Ръководство. В брошурата можете да откриете подробна информация за производителя и продукта. 

Обърнете внимание дали всеки от елементите е брандиран с логото на Ray-Ban. В оригиналните продукти то е изписано на всяка от принадлежностите: на кутията, на калъфа, на кърпичката. При репликите дори и да има допълнителни елементи в комплекта, малко вероятно е производителят да вложи толкова време и средства, за да ги брандира.

Проверете рамката

Моделите Ray-Ban са доста разнообразни. В стремежа си да предложи нещо подходящо за вкуса на всички потребители, компанията поддържа богат каталог от дамски и мъжки видове очила: от спортни и всекидневни до елегантни и луксозни. Как обаче да познаете дали точно този, който сте си харесали, е оригинален или реплика?

  1. Огледайте рамката от всички страни. От вътрешната лява страна трябва да има код, който удостоверява  модела. Кодът започва с RB, след което следват цифри и други букви. Това е серийният номер, който обозначава конкретния модел и цвят. Ако въведете този код в сайта на Ray-Ban, там бихте могли да се уверите, че именно това е точният модел, в случай че очилата са оригинални.
  2. Друг надпис, който ще откриете на оригиналните рамки, е Made in Italy. Обърнете внимание обаче, че както при много от водещите световни брандове, голяма част от продукцията на марката се произвежда в Китай. Така че ако надписът на очилата е Made in China, това не значи автоматично, че сте се натъкнали на реплика. Важно е да се уверите, че моделът притежава всички останали отличителни знаци, характерни за лицензираните продукти на марката, произведени в Италия. 
  3. Важно е да има и маркировка CE. Това означава, че очилата са предназначени за европейския пазар и че са съобразени с единните европейски стандарти за качество и с изискванията за безопасност. Европейският съюз изисква всички продукти, които се продават на територията му, да удостоверят с тази маркировка, че отговарят на нужните стандарти. Това важи не само за артикулите, които се произвеждат тук, но и за стоките, които се внасят легално. Репликите на популярни марки няма как да се сдобият с такава маркировка.

Възглавничките за нос

При оригиналните очила има миниатюрно лого дори на моста за носа. Ще го откриете изписано на разделителя, точно в средата на възглавничките. Репликите не се отличават с такова внимание към детайла.

Лещи

Стъклата също са брандирани. На слънчевите модели логото е на дясното стъкло, а при тези с диоптрични лещи – на лявото. Ако имате интерес да разшифрирате споменатия по-горе код на модела, който ще видите на рамките, имайте предвид, че последните символи от него са кодът за вида леща (например 3N).

Защо е важно да са оригинални?

Всяка от колекциите на Ray-Ban се отличава с чудесни предложения с красив модерен дизайн. Визията обаче не е най-голямото предимство на очилата на марката. Дизайнът е възможно да бъде изкопиран. Немалко реплики са почти неразпознаваеми от оригиналите, които копират. Ключовата разлика обаче е в стъклата.

Оригиналните очила предлагат качествена защита от ултравиолетовите лъчи, докато при репликите стъклата са просто затъмнени, без реално да предпазват очите. Всъщност носенето им е дори по-вредно, отколкото ако сте изложени на слънчевите лъчи без никакви очила. Тъмните стъкла предизвикват естествения рефлекс на зениците да се разширяват, когато светлината е по-слаба. Разширяването им обаче помага на UV-лъчите да влязат още по-лесно в окото. Носенето на реплики с тъмни стъкла в дългосрочен план може да доведе до увреждане на зрението, а в краткосрочен – до възпаление на роговицата, усещане за сухота, зачервяване на очите и сълзене.

Именно маркировката CE, за която споменахме по-рано, указва, че оригиналните очила осигуряват UV защита за очите от светлина с дължина на вълната до 380 нанометра. Ако към указанията е добавен и стикер UV 400, това значи, че и лъчите с дължина на 400 нанометра са блокирани от стъклата.

Качествената защита на оригиналните очила Ray-Ban ви позволява не само да наблюдавате околния свят, независимо от силната слънчева светлина, но и дава на очите ви нужното спокойствие и комфорт. Те са максимално предпазени и предпоставките за раздразнението им са сведени до минимум. При репликите предимствата са само за стилния ви външен вид, но не и за профилактиката на очите.

Повече за марката

Брандът Ray-Ban се ражда през далечната 1936 година в САЩ. Тогава военният полковник Джон Макриди имал идея да създаде подходящи очила за авио пилоти, които ефективно да редуцират дискомфорта и разсейването на погледа, което създават ярките слънчеви лъчи от синия и белия спектър. Макриди разработва прототипа заедно с Bauch&Lomb, тогавашната оптична компания от Охайо. Това е първообразът емблематичния за Ray-Ban модел, и несъмнено един от най-разпознаваемите слънчеви очила изобщо – „Авиаторските“. Името Ray-Ban логично идва от способността на аксесоара да блокира (ban - забрана) ултравиолетовите лъчи (ray – лъч).

През 1999 г. компанията е купена за 640 милиона долара от италианския гигант Luxottica Group – днес най-големият производител на оптични продукти в света.

Оригиналните артикули на марката осигуряват надеждна 100% зашита срещу вредното лъчение на UV светлината. Неслучайно различните ѝ модели имат стотици реплики.

Оригиналите обаче са синоним на качество и стил, а разликата в цената в сравнение дори и с най-добрите реплики е инвестиция в здравето на вашите очи.

Назад към всички статии
Здравейте!
С какво можем да бъдем полезни?
Copyright © 2024, Sky Optic. All Rights Reserved. Онлайн магазин от Stenik